In Brest, refused to print the program Rymasheuski

Society
Brest regional newspaper "Dawn" refused to publish the election program of the presidential candidate Vital Rymasheuski. However, the editor of this fact refutes.

Adam Lipsky, editor of the regional newspaper "Dawn" appalled to note that in fact no one refused to print the program of the presidential candidate Vital Rymasheuski:

I do not even have the right, as I took it and refused? The emphasis is completely different look. Bring a look so altered.

"I do not even I have the right to, as I took it and refused? The emphasis is completely different look. Bring a look so altered. But that claim they … Nobody never refused to print. There are issues there that are contrary to Article 75. "

Editor in chief of the state publication said the trustee of the presidential candidate for Brest Dmitry Shurhayu that does not agree with what was written in the program and the program will print only after the change of the text. That's what does not agree to the editor:

"The program is written, that the Belarusian authorities hounded people. How are they being bullied? The power of people who live here, not the district or regional mafia. Excuse me, but what is the district or regional mafia? It's a serious charge. That everyone who works there, no one honest man? So sorry, how about that? "

Government publications virtually ignored the early stages of the company. But now, on this issue you can see responses to the speeches of the candidates for president of the Republic of Belarus on state television and radio. For example, in the publication of "Dawn on the Bug River" is located contribution "Laughter through tears," "The People's Tribune" published only two articles on the election.

The opposition in government publications served in a negative light, says Brest journalist Ales Liauchuk:

Most of all, I was struck by the case, which relates to the state of the newspaper "Brest messenger." On the internet page of the publication rewritten several times an article about the visit Romanchuk in our city, how many times have changed and the title of the article

"Naturally, there is an order of state media only write positive articles about the current government. And vice versa — negative about the opposition. Struck me most case, which relates to the state of the newspaper" Brest messenger. " On the web page of the publication rewritten several times an article about the visit Romanchuk in our city, how many times have changed and the title of the article. "

A member of the Belarusian Association of Journalists, a journalist from Baranovichy Ales White said that the polling threads in government publications write often journalists and ideologues paradise and city executive committees:

"Head of the Ideological Department, together with the chief ideologue of the Baranovichi district review and make recommendations. including and about the election. The other candidates, except Alexander G. them on the pages do not. Newspapers in the best case will print lists of election commissions, official information, no more. "

A lot of information about alternative candidates post on their pages private editions.

Like this post? Please share to your friends: