Lukashenko does not want to teach for the Belarusian propaganda in Russia, millions of dollars

Society
In Minsk, Alexander Lukashenko began meeting with the heads of a number of Russian print and electronic media. In the working residence of the head of Belarus were invited editors of 11 newspapers, magazines and radio stations — newspaper "Pravda", "Tomorrow", "Vedomosti", "Literary Gazette," magazines "contemporary", "Russia Today", "Country Life" and as regional editions — "St. Petersburg Vedomosti", "Smolensk newspaper", "Kaliningrad's true."

Addressing journalists, Lukashenko said, he wants see from the Russian media "more objective" when they present the information about Belarus and the Belarusian-Russian relations: "The situation is peculiar, to say the least — said Lukashenko. — We would like to Russian media objectively conveyed to the Russians, what's going on in our relationship. "

However, he regretted that if Belarus coverage of all the main Russian TV channels, the only satellite channel "Belarus-TV" gets very difficult in Russia. And an example that Moscow has asked for the ability to display 25 million dollars, and also put forward a number of other conditions. Since the regions of Russia, Lukashenko said, simply: where people are able to watch news broadcasts from Belarus and see point of view, an alternative to the one advocated by the main Russian TV channels.

Like this post? Please share to your friends: